بيمه‌نامه‌هاي مسؤليت

 بيمه‌نامه‌هاي مسؤليت

بيمه‌هاي مسئوليت از جمله رشته‌هاي بيمه‌اي است كه به طور مستقيم در تنظيم روابط اجتماعي افراد جامعه، شناخت افراد از حقوق و مسئوليت‌هاي يكديگر و تأمين امنيت حرفه‌اي مشاغل و فعاليت‌ها تأثيرگذار است.
اگرچه بيمه مسئوليت تأميني براي اشخاص ثالث در قبال مخاطرات ناشي از فعاليت و زيست بيمه‌گذار است اما بيمه گذار با توجه به جبران خسارت از سوي بيمه‌گر (شركت بيمه) آرامش و اطمينان خاطري در زمان فعال خود كسب خواهد نمود.
با توجه به مسئوليت‌هاي بيشماري كه هر يك از ما در قبال ساير موارد جامعه داريم مي‌توان تعداد بسيار متنوعي از بيمه‌هاي مسئوليت را برشمرد اما با توجه به ميزان استقبال مردم از انواع نسبتاَ محدود اين نوع بيمه و عدم آشنايي با گونه‌هاي ديگر آن شركت‌هاي بيمه نيز بطور معمول تعداد اندكي از اين پوشش‌ها را به مردم مي‌فروشند.

انواع پوشش‌هاي معمول بيمه‌هاي مسئوليت

  • بيمه مسئوليت حمل و نقل
  • بيمه مسئوليت كافرما در قبال كاركنان
  • بيمه مسئوليت سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي
  • بيمه مسئوليت‌هاي عمومي
  • بيمه مسئوليت توليدكنندگان و فروشندگان محصول
  • بيمه مسئوليت حرفه‌اي پزشكان
  • بيمه مسئوليت مديران مسئول بيمارستان‌ها
  • بيمه مسئوليت حرفه‌اي پرستاران و پيراپزشكان
  • بيمه مسئوليت حرفه‌اي مهندسين
  • بيمه مسئوليت جامع
  • بيمه اعتباري تسهيلات بانك‌ها و قراردادهاي فروش اقساطي
  • بيمه مسئوليت شكارچيان و محيط بانان
  • بيمه رايانهبيمه مسئوليت‌هاي عمومي
    در اين بيمه‌نامه مسئوليت صاحبان اماكن مختلف اعم از منزل، اماكن ورزشي، هتل‌ها و اماكن اقامتي و غيره مي‌توانند مسئوليت خود را در قبال حوادث منجر به وارد أوردن آسيب به افراد ثالث كه مشخص و شناخته شده نيستند اما در لحظه حادثه در معرض بوجود آمده در محل مورد بيمه قرار گرفته‌اند تحت پوشش قرار مي‌گيرد تا چنانچه در لحظه حادثه فردي در مجاورت محل حادثه قرار گرفته و به وي زيان وارد شود تحت حمايت شركت بيمه باشد.انواع رايح اين بيمه عبارتند از:
    – بيمه مسئوليت ناشي از آتش‌سوزي
    اين بيمه‌نامه، مسئوليت بيمه‌گذار را در قبال خسارات جاني و مالي ناشي از انفجار و آتش‌سوزي و تركيدگي لوله آب به همسايگان و مراجعه كنندگان به محل مورد بيمه وارد آيد را پوشش مي‌دهد كه در واقع مكمل بيمه‌نامه آتش‌سوزي است. همچنين هزينه‌هاي نجات و جلوگيري از توسعه خسارت نيز قابل پرداخت خواهد بود.
    – بيمه مسئوليت مديران واحدهاي اقامتي (هتل‌ها و مسافرخانه‌ها)
    براساس اين طرح بيمه‌اي خسارات جاني و مالي مسافرين در اثر حوادث در طول مدت اقامت در هتل يا مسافرخانه بيمه مي‌گردد.
    در ضمن چنانچه واحد اقامتي داراي امكاناتي نظير استخر، مجموعه ورزشي، پاركينگ و غيره باشد خسارات جاني و مالي وارد به استفاده كنندگان جبران خواهد شد.
    – بيمه مسئوليت مديران اماكن ورزشي
    چنانچه افراد در زمان حضور و استفاده از امكانات ورزشي و يا انجام تمرينات و مسابقات دچار حادثه منجر به صدمات جسماني شوند و مديريت مجموعه طبق قوانين مسئول جبران خسارت وارده شناخته شود. بيمه‌گر خسارت را جبران مي‌نمايد
    اين پوشش بيمه‌اي شامل تماشاچيان نيز مي‌شود.
    – بيمه مسئوليت مدير پاركينگ
    در اين بيمه‌نامه خسارت وارد به خودروهاي پارك شده در پاركنيگ ناشي از خطرات آتش‌سوزي، سرقت كلي، سقوط اجسام روي خودرو، شكست شيشه و … تحت پوشش قرار مي‌گيرد همچنين خسارات جاني اشخاص ثالث كه وارد محوطه پاركينگ مي‌گردند و دچار حادثه مي‌شوند جبران مي‌گردد.
    – بيمه مسئوليت ناشي از اجراي عمليات ساختماني
    انچه امروزه در جريان تخريب بناهاي قديمي و احداث ساختمان‌هاي جديد كرارا‌ً شاهد آن هستيم خسارات جاني و مالي است كه در جريان اجراي كار ساختماني به اشخاص ثالث وارد مي‌آيد براي تأمين بيمه‌اي حوادث ناگوار ياد شده بيمه‌نامه مسئووليت ناشي از اجراي عمليات ساختماني ارائه مي‌گردد. بدين معني كه چنانچه در جريان عمليات ساختماني شامل تخريب، گودبرداري، خاكبرداري، پي كني و كليه مراحل احداث بنا، جديد، خسارات جاني و مالي به همسايگان، ساختمان‌هاي مجاور و ساير اشخاص ثالث و اموالن عمومي مانند خطوط انتقال نيرو و … وارد آيد جبران مي‌گردد.بيمه مسئوليت حمل و نقل
    – بيمه مسئوليت متصديان حمل و نقل زميني (داخلي)
    در اين بيمه‌نامه مسئوليت مدني شركت‌هاي حمل و نقل زميني داخلي (بنگاه‌هاي حمل و نقل داخلي) در برابر صاحبان كالا مطابق قانون تجارت و شرايط برنامه‌هاي صادره تحت پوشش بيمه‌اي قرار مي‌گيرند.
    بيمه مسئوليت متصديان حمل ونقل هوايي و بيمه مسئوليت شركت‌هاي حمل و نقل بين‌المللي براساس شرايط بارنامه‌هاي فياتا وي.ام.ار
    اين بيمه مسئوليت شركت‌هاي حمل و نقل بين‌المللي را در برابر صاحبان كالا يا ذوي الحقوق آنان بر اساس شرايط بارنامه‌هاي و مذكور و مقررات حاكم بر آنها تحت پوشش قرار مي‌دهد.
    – بيمه مسئوليت كارفرما در برابر كاركنان
    اين بيمه‌نامه خسارت‌هاي بدني ناشي از غفلت يا سهل انگاري كارفرما را كه براي كاركنان وي در حين كار بوجود مي‌آيد تحت پوشش بيمه‌اي قرار مي‌دهد. خسارت‌هاي مشمول بيمه
    شامل هزينه‌هاي پزشكي، غرامت فوت و نقص عضو، جبران غرامت روزانه ايام بيكاري و مطالبات سازمان تأمين اجتماعي از كارفرما است. بيمه نوين اخذ بيمه‌نامه ياد شده را براي تمامي كارفرمايان مشمول قانون كار لازم و ضروري مي‌داند.بيمه اعتباري تسهيلات بانك‌ها و قراردادهاي فروش اقساطي
    براساس اين طرح تسهيلات بانك‌ها و مطالبات شركت‌هايي كه كالا و محصولات خود را بصورت اقساطي به فروش مي‌رسانند در برابر خطر عدم وصول مطالبات تحت پوشش بيمه‌اي قرار مي‌گيرند.
    تمامي بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري شركت‌هايي كه براساس قرارداد فروش تنظيمي، عمليات فروش‌هاي اعتباري انجام مي‌دهند بتوانند براي اطمينان از وصول مطالبات و تضمين سرمايه خود از پوشش بيمه‌اي ياد شده استفاده نمايند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme