بيمه‌نامه‌هاي شناور (بيمه كشتي)

 بيمه‌نامه‌هاي شناور (بيمه كشتي) حدود ۹۰% از كل جابجايي كالاها در تجارت بين‌المللي از طريق دريا و به وسيله (كشتي) يا شناورها انجام مي‌پذيرد. سه نوع پوشش بيمه‌اي اصلي و متداول در اين رشته به شرح ذيل وجود دارد: بيمه بدنه و ماشين‌آلات شناور براساس كلوزهاي انستيتو بيمه‌گران لندن بدنه و ماشين‌آلات شناورها تحت پوشش قرار مي‌گيرند. بيمه مسئوليت شناورها علاوه بر خساراتي كه ممكن است به بدنه و ماشين‌آلات وارد شود كه تحت پوشش بيمه بدنه و ماشين‌آلات قرار گرفته است مالكان كشتي‌ها با خطرات ديگري نيز مواجه هستند كه يا تحت پوشش بيمه‌نامه بدنه قرار نمي‌گيرد و يا…

بررسی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید.
0

 بيمه‌نامه‌هاي شناور (بيمه كشتي)

حدود ۹۰% از كل جابجايي كالاها در تجارت بين‌المللي از طريق دريا و به وسيله (كشتي) يا شناورها انجام مي‌پذيرد.
سه نوع پوشش بيمه‌اي اصلي و متداول در اين رشته به شرح ذيل وجود دارد:
بيمه بدنه و ماشين‌آلات شناور
براساس كلوزهاي انستيتو بيمه‌گران لندن بدنه و ماشين‌آلات شناورها تحت پوشش قرار مي‌گيرند.
بيمه مسئوليت شناورها
علاوه بر خساراتي كه ممكن است به بدنه و ماشين‌آلات وارد شود كه تحت پوشش بيمه بدنه و ماشين‌آلات قرار گرفته است مالكان كشتي‌ها با خطرات ديگري نيز مواجه هستند كه يا تحت پوشش بيمه‌نامه بدنه قرار نمي‌گيرد و يا بخش كوچكي از آن خطرات تحت پوشش بدنه قرار خواهد گرفت. اين خطرات توسط كلوپ‌هايي تحت پوشش قرار مي‌گيرند كه يكي از معروفترين آنها كلوپ (P&I) است و خسارت ناشي از مسئوليت مالكان را پوشش مي‌دهد.
بيمه‌نامه سازندگان شناورها
مالكان كارخانجات ساخت شناورها و حوضچه‌هاي تعميراتي با خطرات خاصي مواجه هستند كه اين خطرات تحت كلوز‌هاي استاندارد جهاني تحت پوشش قرار مي‌گيرند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme